Eerste wandeldag naar Portela.

16 september 2014 - Portela, Portugal

Omdat we een dag moesten inhalen (slechts 10 wandeldagen) hebben we om 8u45 de trein genomen tot Neni. Vol goede moed zijn we aan de wandeling begonnen, eerst wat aarzelend maar al vlug met zoveel zelfvertrouwen dat we enkele malen op onze stappen moesten terugkeren om de goede weg te vinden. Onder een soms stralende zon en 23 graden vlotte het aanvankelijk zeer goed en de kilometers vlogen voorbij. Om 12 uur hebben we (Roosje) in een zeer mooi hotel een lekkere maaltijd genuttigd en een van de diensters was zo vriendelijk om ons de reisweg nog eens gedetailleerd uit te leggen waarvoor onze dank. Om 16 uur kwamen we aan op onze bestemming in Barcelinhos (vlakbij Barcelos). Omdat we 's anderendaags 35 km moesten afleggen besloten we om vandaag daarvan reeds ca. 10 km af te leggen. We zijn blij dat we dat hebben gedaan, maar deze 10 km werden er uiteindelijk 14 en het waren loodzware. We waren beiden haast uitgeput toen we op onze bestemming in Portela aankwamen  in een splinternieuwe herberg. We hadden alleen maar dorst en geen honger. Na het schrijven van dit reisverhaal zijn we maar in bed gekropen om morgenvroeg uitgerust de nieuwe etappe aan te vatten.

1. Marleen:
    17 september 2014
    Zo te lezen valt het weer toch wel mee.
    Niet teveel hooi op de vork nemen he.
    Veel plezier morgen.