Van Portela naar Ponte de Lima

17 september 2014 - Barcelos, Portugal

In Portela hebben we ruim de tijd genomen om ons voor te bereiden voor de tocht van vandaag. We waren dus pas na negen uur weg; we hadden toch "maar" 24km te doen. We waren nog geen 100 meter weg of het begon te stortregenen, het water goot uit de hemel en wij werden tot en met gezegend. Dat zal wel bij een echte pelgrimstocht horen zeker. De wegjes werden kleine riviertjes en we hadden kletsnatte voeten. Na anderhalf uur douche begon het toch een beetje op te klaren. Maar het vocht in mijn schoenen had zijn werk al gedaan... Het lopen werd steeds moeilijker en ik wist waarmee het zou eindigen.

De zon brak door en we konden onze regenpakken zelfs uittrekken, wel het parapluutje bij de hand want regelmatig kregen we een extra zegening. De tocht ging door hele mooie natuur. Op de middag vonden we een lekkere maaltijd op dezelfde plek als vorige keer (met Roosje), ongeveer halfweg. We stapten moedig verder en bereikten rond vijf uur ons einddoel voor vandaag: Ponte de Lima. Ditmaal was de kermis net voorbij en dus geen vuurwerk. De stad is wel mooi verlicht en de oude brug ontzettend mooi. We gaan vroeg slapen want morgenvroeg zal het tempo een stuk lager liggen.