Van Mos naar Arcade (nabij Ponteverda)

21 september 2014 - Arcade, Spanje

Vanmorgen was iedereen heel vroeg wakker. Om zeven uur was het licht in de slaapzaal al aan en dan kan je beter opstaan. Voor de meesten is het vandaag een lange tocht naar Pontevedra, wij zullen wel zien. Het restaurant van gisteren is vandaag gesloten; geen ontbijt wat ze nochtans beloofd hadden. Om halfacht vertrekken we dan op weg naar nieuwe avonturen. Het is nog donker en stilaan komt de zon op. Met de open hemel belooft het een schitterende dag te worden. We stappen 2 uur flink door. Nergens geen panaderia te vinden waar we onze honger kunnen stillen, natuurlijk, het is zondag vandaag en alles is gesloten. In Redondela vinden we een café waar inmiddels de meeste pelgrims van vanmorgen een bescheiden ontbijt zitten te eten. Een tas koffie met toast kan er wel in. We trekken verder, het is een schitterende dag met blauwe hemel en een lekker zonnetje. Mijn rechtervoet doet steeds meer pijn en mijn tempo wordt steeds lager. elke stap doet pijn en we besluiten de eerstvolgende herberg op te zoeken en de tocht voor vandaag te stoppen. Een tiental kilometer vòòr Pontevedra vinden we een herberg voor 12 personen. " Deense vrouwen die we eerder ontmoet hebben verblijven hier ook vandaag. Het is pas een uur en prachtig weer maar we kunnen niet meer verder. Het is een prachtige Albergue en we kiezen een kamer van vier waar geen stapelbedden staan: we geraken daar niet meer bovenop! We kunnen hier de was doen en er is internet a volonté. Terwijl onze was gedaan wordt gaan we eten in een nabijgelegen restaurant. Het smaakt lekker en we doen er ruim onze tijd over. We hebben zicht op zee maar de pijn aan mijn voet belet ons om ernaartoe te wandelen.We genieten van de rust (lees: een dutje doen) en maken gebruik van de mooie zithoek om te computeren en TV te kijken. Dit leventje lijkt in niets meer op dat van de voorbije dagen, maar we hebben het nodig...