Van Tui naar Mos

20 september 2014 - O Porriño, Spanje

Vanmorgen laat opgestaan vanwege het verschil in uur en wellicht ook omdat we zo moe waren. Ons gezelschap van gisteravond was al vertrokken zonder dat we iets gehoord hadden. Eer we onze spullen weer helemaal ingepakt hadden was het weer 10 uur. Vol goede moed vertrokken en het bleef al een half uur droog. Toen konden we weer het parapluutje uithalen om een beetje droog te blijven. Het landschap was bijzondere mooi en het regende ook niet meer zo fel. Rik volgt de gele pijlen en ik de blauwe met grijs (zie foto). Wanneer er weer een stortbui uit de hemel valt gaan we schuilen onder een groot afdak en we zijn er niet alleen. We geraken aan de praat met drie Duitse meisjes en ze bieden ons een stuk cake aan.Dat kunnen we niet weigeren en na de regenbui trekken we weer verder. Onderweg ontmoeten we hen weer in een cafetaria. Al snel komen er nog meer pelgrims en het wordt een gezellige boel. In de namiddag wordt het beter weer en de zon komt erdoor. We besluiten wat verder te wandelen dan oorspronkelijk gepland, we wandelen tot Mos, een klein dorpje met een alberge voor 16 personen. Wanneer we er toekomen hebben we de laatste 2 plaatsen in de herberg. We zijn goed op tijd en kunnen onze kleding en schoenen drogen in de zon. De hele avond komen er nog pelgrims aan en telkens weer vinden ze hier een oplossing om ze een slaapplaats te bezorgen. Het wordt hier een internationale bijeenkomst. We kunnen weer lekker en goedkoop eten. Het restaurantjes zit vol met pelgrims, het weer is mooi en iedereen is goed gezind. Wat een verschil met de vorige dagen!

1. Jean:
    21 september 2014
    Theo,

Wij kennen allemaal het spreekwoord: "na regen komt zonneschijn".
    Wij hopen voor jullie dat dit snel waarheid wordt.

Groetjes uit Eksel.
    Paula en Jean