Van Rubiaes naar Tui (Spanje)

20 september 2014 - Tui, Spanje

Vanmorgen in Rubiaes vertrokken als laatste. We hadden gisteren onze vuile was kunnen wassen, maar vanmorgen was alles nog even nat als gisteren. Dus alles maar kletsnat inpakken, ook de schoenen en sokken waren nog drijfnat. Maar we moesten verder. Als ontbijt hadden we een banaan en een potje drinkyoughourt. We waren nog geen 100m ver of het regende alweer volop. We passeerden door hele mooie landschappen maar konden er te weinig van genieten. We stapten moedig verder maar naarmate de dag vorderde zakte het tempo. Ook de blaren begonnen weer volop te steken. Ik volgde Rik op steeds grotere afstand. Uiteindelijk kwamen we in Valenca aan de Spaanse grens. Een hele mooie plaats maar ze hebben teveel kasseien in de weg. We steken de rivier Minho over via de oude brug. Ook hier heel veel water in de rivier. Portugal en west Spanje hebben echt wel veel regen gehad dit jaar.
We trekken verder naar de kathedraal van TUI en de herberg ernaast. Ze hebben hier geen mogelijkheid om kleren te drogen dus kruipen we verder naar een privé-herberg waar ze beschikken over wasmachine, droogkast en een chauffage kot. Alles kan hier drogen! We schrijven ons in voor het ontbijt en drinken een lekker pint bier. Als de was droog is gaan we naar de stad om een pelgrims menu te verorberen. Heerlijk smaakt het. In de herberg zijn inmiddels 2 meisjes uit Letland aangekomen. Zij willen alles weten over ons en het wordt best gezellig. Toch komt de tijd van slapengaan. Ik tracht de blog nog bij te werken want we hebben hier zowaar wifi!
En bij deze is dat weer gelukt.

1. Roel en roosje:
    20 september 2014
    Playboys ;-)
  2. Marleen:
    20 september 2014
    Oh, in Spanje aangekomen vandaag.
    Hopelijk zitten jullie nog zowat op schema.
    Heel veel groetjes uit Eksel